Follow my blog with Bloglovin Cu drezina galactică spre Andromeda - Ironii cotidiene

Formular de contact

 

Cu drezina galactică spre Andromeda




 Spuneam cândva (cei care au iubit, ştiu) că drumul meu de la o stea la alta, suit în drezina trasă de cai de foc, a fost sinuos şi straniu. Plecasem într-o plimbare de plăcere, credeam eu, dar caii mi-au destăinuit (probabil aşa fac caii de foc) că nu era o plimbare, ci o călătorie fără întoarcere în căutarea sensului. Cândva fusesem om, dar asta se întâmplase cum mii de ani-lumină în urmă… Apoi, sufletul apăsat şi-a găsit drumul galactic şi a plecat spre necunoscut, căutând ceva, ceva ce i-a lipsit mereu, doar că, om fiind şi superficial, n-a ştiut şi n-a văzut că are, până ce stelele (mai ales steaua aceea, Aga Mi) i-au arătat că locul lui nu e printre oameni, ci trebuie să plece pe drumul cautării de sine şi a iubirii pierdute.

Eram în drezină, iar planetele treceau pe lângă mine rotindu-se în sensuri giratorii, parcă intenţionat, pentru a mă zăpăci şi mai rău. Nu, fireşte, planetele reci nici nu ştiau că pe lângă ele trece o entitate pierdută în spaţiul intergalactic, dar ceva îmi spunea că pe ele erau alte entităţi care îmi puteau înregistra trecerea, dacă ea ar fi avut vreo importanţă. Important este acel sens propriu pe care trebuie să-l obţii, atât timp cât eşti pe Terra, dar pentru mine, timpul expirase, aşa că apucasem calea celor care îşi cauta galactic rostul pământean pierdut sau irosit.

În carnea mea respira un suflet, unul pe care prea târziu îl întâlnisem. Nu ştiu să vă povestesc ce trăiri minunate, ce bucurie divină, celestă, am simţit, eu, omul, când am avut privilegiul divin de a-l vedea. Dar bucuria a fost scurtă şi penitenţa dureroasă i-a luat locul repede... În registrul viorii celeste, iubirea şi suferinţa se confundă deseori, chiar şi atunci când viaţa trăieşte. Secretul reuşitei fusese pierdut în ciocnirile stelare dintre sufletele zbuciumate, iar eu plecasem în căutarea lui, a secretului, a sensului, a dorinţei şi a iubirii. Fireşte că aş fi putut găsi iubirea şi dorinţa, dar sensul se pierduse undeva între Calea Lactee şi Pleiade. Şi iată-mă într-o căutare ce nicicând nu se va sfârşi pentru că el, sensul acela, el nu mai avea... sens. Fusese întrupat, avusese o formă minunată, fusese un serafim cu un excepţional sens giratoriu, dar acum trebuia căutat... De ceva vreme dispăruse, iar eu plecasem dintre oameni, căutând ceea ce irosisem cândva.

Dar Universul are legile lui ciudate... Căutarea galactică a întâlnit o planetă... Era atât de frumoasă, cu peisaje de vis, cu un zâmbet minunat!... În faţa acestei frumuseţi pe care o etala cu o mândrie, încât inima s-a cutremurat, nu am rezistat şi am adăstat pe ea, ca o haltă în călătoria fără de sfârşit. Am părăsit staţia de drezină... Aveam timp, pentru că şi caii aveau nevoie de o lacrimă sinceră şi de o bătaie de inimă în plus și de jarul ei, ca hrană. Eu am plecat pentru a întreba ce fel de planetă e aia, cu atât de multe peisaje minunate. Mergeam fără a întâlni pe cineva, poate şi pentru că acolo, pe planeta Se Al, Universul avea alte dimensiuni sau poate pentru că eu, un rătăcitor stelar, nu aveam dreptul să văd sufletele alea, ca un biet suflet penitent ce venea de foarte departe. Cu toate astea, m-am încăpăţânat în iubire şi acum trebuia să găsesc drumul spre planeta Aga Mi, aşa că m-am dat de trei ori peste cap (poveştile îmi dăduseră ideea) şi am reuşit să intru în lumea celor de pe Se Al.

În acest fel am ajuns, condus de alţii, la bătrânul sfătuitor al planetei... M-a întrebat ce doresc şi i-am spus că plecasem în călătoria stelară, în căutarea sensului propriu. M-a ascultat, apoi a zâmbit şi mi-a zis: „Tu nu sensul îl cauţi, ci iubirea ta pierdută. Ea este sensul acela. Când pleci de-aici, du-te pe planeta Rh Onda. Acolo, să te duci la vraciul din peştera planetară şi să-l întrebi dacă iubirea se pierde şi dacă da, unde se duce ea. Apoi, dacă aşa va dori Creatorul universal, dar şi cu indicaţiile vraciului, vei putea găsi planeta căutată şi, astfel, iubirea universală”. Am plecat încrezător de la bătrânul sfătuitor şi m-am întors la drezină. Caii se adăpaseră din lacrima suferinţei şi deja se hrăniseră cu jarul din suflet şi erau gata de drum.


   Va urma


Total comment

Author

Dragos Gros

0   comentarii

Cancel Reply